.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واقعیت تلخ بخش تعاون در استان ؛
استاندار : جایگاه تعاونی‌ها در مازندران ضعیف است
شمال نیوز : فلاح‌جلودار با بیان اینکه اگر تعاونی‌های مازندران منسجم، هماهنگ و با برنامه پیش بروند در توسعه استان نقش موثری دارند، گفت: لازم است دستگاه‌های اجرایی در تقویت تعاونی‌ها گام بردارند.....

شمال نیوز : استاندار مازندران با اعلام اینکه جایگاه تعاونی‌ها در مازندران ضعیف است، گفت: تعاونی مربوط به بخش ضعیف جامعه نیست.

به گزارش شمال نیوز ، ربیع فلاح‌جلودار در یازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر که در باشگاه فرهنگیان مرکز مازندران برگزار شد، اظهار کرد:  یکی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسعه تعاونی‌ها است.

وی با اشاره به اینکه هنوز سخت‌گیری در بخش‌های دولتی وجود دارد و بروکراسی اداری دست و پاگیر در روند اداری مراجعه‌کننده را با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌کند، افزود: لازم است با برون‌سپاری وظایف دولتی به بخش‌‌های خصوصی و تعاونی‌ها واگذار شود تا بدنه دولت کوچک شود.

استاندار مازندران، سیاست کلی دولت در برنامه پنجم را رسیدن به سهم 25 درصدی اقتصاد کشور به بخش تعاونی‌ها دانست و ادامه داد: بسیاری از کشورهای توسعه یافته سابقه زیادی در تشکیل تعاونی‌ها دارند حتی بخش تحقیقات، صنعت و تولیدات کشاورزی را به تعاونی‌ها واگذار کرده‌اند.

این مسؤول با بیان اینکه جایگاه تعاونی در کشور ما مغفول مانده است، گفت: انگیزه‌ای برای تعاونی‌ها از کل یارانه‌ها و بازار برای تعاونی‌ها تعریف نشده است.

فلاح‌جلودار با اعلام اینکه فاصله زیادی برای رسیدن به سهم 25 درصدی تعاونی‌ها در کشور داریم، افزود: یکی از ضعف‌های ما در کشور این است که تعاونی‌ها را مربوط به بخش ضعیف جامعه می‌دانیم در حالی که باید در کنار سایر نهادها کار شود.

وی با اشاره به اینکه تعاونی‌ها به منافع ملی، اقتصادی و اجتماعی جامعه توجه دارد، تصریح کرد: بانک توسعه تعاون 130 میلیارد تومان به تعاونی‌ها تسهیلات پرداخت کرده است و سال گذشته مازندران 61 میلیون دلار از سوی تعاونی‌ها صادرات داشت.

استاندار مازندران آموزش اعضای تعاونی‌ها را سبب پیشرفت کاری دانست و ادامه داد: دولت برای اشتغال‌زایی به مهارت‌آموزی علاقه‌مندان توجه کرده است که در این بخش مراکز فنی حرفه‌ای، هنرستان‌ها به ویژه در حوزه روستایی فعال شده است.

این مسؤول با اعلام اینکه حمایت از تعاونی‌ها در اولویت فعالیت دولت است، اضافه کرد: استانداری مازندران حاضر است برای تقویت تعاونی‌ها تسهیلات ارزن قیمت پرداخت کند.

فلاح‌جلودار ایجاد کسب و کار را از سیاست‌های کلی دولت دانست و اظهار کرد: 14 هزار تعاونی در مازندران به ثبت رسیده است که 900 تعاونی در سه سال اخیر در مازندران شکل گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه تعاونی‌ها باید فعالیت کیفی داشته باشند، افزود: تلاش دولت برون‌سپاری فعالیت‌ها است که با تقویت دولت الکترونیک تعاونی‌ها باید به سمت دفاتر پیشخوان دولت روی آورند.

استاندار مازندران با بیان اینکه تعاون از بخش‌های مهم اقتصادی کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه موضوع تعاون در آموزه‌های دینی مورد توجه قرار گرفته است در دنیا بیش از 3 میلیارد نفر معیشتشان از طریق تعاونی‌ها تامین می‌کنند.

این مسؤول مردمی کردن اقتصاد را از محورهای اقتصاد مقاومتی دانست و ادامه داد: نخبگان جامعه در حوزه تعاون وارد شوند.

فلاح‌جلودار با بیان اینکه اگر تعاونی‌های مازندران منسجم، هماهنگ و با برنامه پیش بروند در توسعه استان نقش موثری دارند، گفت: لازم است دستگاه‌های اجرایی در تقویت تعاونی‌ها گام بردارند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ساروی 25 شهريور 1395
جناب استاندار وقتی ملاک انتخاب هم شهری بودن باشه معلوم اتفاق مثبتی در بخش تعاون نمی افته نه برنامه ای نه طرحی
تعاونگر 25 شهريور 1395
آقای ربیع فلاح ما حتی نتونستم تو هفته تعاون هم آقای مدیر کل رو ببینیم هر وقت رفتیم ایشون ماموریت شهرستان تشریف دارن به داد ما برسید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.148 seconds.